Omschrijving
Tormentil 1 te Best
OMSCHRIJVING OBJECT
De kantoorruimten maken deel uit van het kantoorgebouw met drukkerijcomplex van DPG Media, dat is gelegen op een uitstekend bereikbare locatie direct aan de op-/afrit van de Rijksweg A58. Naast DPG Media zijn delen van het gebouw in gebruik bij MasterColors, Rubix en FMI Engineering. De drukkerij is in 2008 gerenoveerd en het kantoorgebouw is in 2010 volledig gerenoveerd. Het gebouw heeft een gecaterd bedrijfsrestaurant ten behoeve van alle pandgebruikers, waar dagelijks zo’n 170 medewerkers kunnen lunchen.
De kantoorruimten zijn ideaal geschikt voor de kantoorgebruiker die geheel ontzorgd wil worden en gebruik kan maken van een uitgebreid servicepakket. Doordat de kantoren reeds compleet afgebouwd zijn en een hoogwaardig afwerkingsniveau kennen, is een investering door huurders in afbouwvoorzieningen niet nodig.
Momenteel is er circa 1.376 m² turn-key kantoorruimte beschikbaar welke als volgt is verdeeld:
Begane grond linkerzijde : 294 m²
Eerste etage : 1.082 m²
Totaal : 1.376 m²
BEREIKBAARHEID
Dankzij de situering direct bij de op-/afritten van de Rijksweg A58 (Eindhoven-Breda) en de directe aansluiting op de snelwegenruit rondom Eindhoven kan de bereikbaarheid als uitstekend worden beschouwd. Tevens is luchthaven Eindhoven Airport op slechts 5 autominuten gelegen.
Op slechts 200 meter afstand bevindt zich een bushalte met aansluiting op NS-station Best.
PARKEERPLAATSEN
Bij het complex hoort een groot, omheind parkeerterrein dat middels slagboominstallatie is afgesloten. Hier zijn uitgebreide parkeermogelijkheden beschikbaar op basis van een parkeernorm van 1 : 30 m².
OMGEVINGSFACTOREN
Het bedrijfscomplex bevindt zich aan de entree tot bedrijventerrein ‘Heide’ aan de zuidkant van de dorpskern van Best. Dit bedrijventerrein kenmerkt zich door de aanwezigheid van enkele grootschalige bedrijfscomplexen van grote (inter)nationale ondernemingen zoals Philips Healthcare, DPG Media, DHL en Makro. Aangrenzend aan de ‘Heide’ ligt het gemengde bedrijventerrein ‘Breeven’ met overwegend lokaal of landelijk opererende mkb-bedrijven.
OPLEVERINGSNIVEAU
Het object beschikt over o.a. de navolgende voorzieningen:
• centrale hoofdentree voorzien van receptie en wachtruimte (begane grond);
• groot bedrijfsrestaurant met uitgiftebalie en diverse automaten;
• diverse gemeenschappelijke, in grootte verschillende, vergaderruimten;
• uitgebreide gescheiden dames- en herentoiletgroep met wasportaal per kern;
• mindervalidetoilet;
• systeemplafonds met TL-verlichtingsarmaturen met hoogfrequente, daglichtafhankelijke regeling;
• huidige, representatieve vloerbedekking;
• huidige indeling met systeemscheidingswanden, deels met glasinzetten;
• buitenzonwering, centrale bediening;
• representatieve en hoogwaardige materialen en afwerkingen;
• huidige binnenzonwering;
• uitgebreide pantryvoorziening;
• gecompartimenteerde wandkabelgoten en computervloeren, voorzien van adequaat werkende elektrabekabeling (uitgaande van normaal kantoorgebruik) en databekabeling (CAT 5).
INSTALLATIES
Het gebouw kent een uitgebreid gemeenschappelijk installatieniveau met de volgende onderdelen:
• verwarmingsinstallatie (c.v.-ketel, warmtedistributie);
• koelinstallatie (koelmachine, distributie);
• luchtbehandeling (koeling, verwarming, ventilatie, bevochtiging en filters);
• MER ruimte;
• waterinstallatie;
• keukeninstallaties;
• liften (2 stuks);
• elektrische installaties;
• brandpreventiemiddelen en branddetectie op alarmcentrale aangesloten;
• CCTV en videobewaking;
• automatische deuren;
• toegangscontrolesysteem (slagboom, pasjes, cilindersloten).
HUURPRIJS KANTOORRUIMTEN
€ 100,00 per m² per jaar, te vermeerderen met btw.
HUURPRIJS PARKEERPLAATS
€ 200,00 per plaats per jaar, te vermeerderen met btw.
HUURTERMIJN
Vijf (5) jaar en telkens verlengingsperioden van vijf (5) jaar. Afwijkende huurtermijn in overleg.
OPZEGTERMIJN
Twaalf (12) maanden voorafgaande aan de expiratiedatum, wederzijds opzegbaar.
BTW
Er wordt geopteerd voor een met btw belaste verhuur.
BETALINGEN
Per drie (3) maanden vooruit.
ZEKERHEIDSSTELLING
Doorlopende bankgarantie of waarborgsom ter grootte van 3 maanden huur inclusief servicekosten en inclusief btw.
INDEXERING HUUR- EN SERVICEKOSTEN
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na huuringangsdatum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI), reeks CPI voor alle huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De huurprijs zal nimmer minder bedragen dan de huurprijs van het voorafgaande jaar.
VASTE SERVICEKOSTEN
Er is sprake van vaste, niet verrekenbare servicekosten die zijn opgedeeld in twee componenten:
1. Algemene servicekosten van € 35,00 per m2 per jaar, te vermeerderen met btw ten behoeve van:
– bouwkundig- en installatietechnisch onderhoud;
– beveiliging en veiligheid (sluitronde en voorzieningen, openingstijden in overleg);
– belastingen;
– onderhoud groenvoorziening;
– verzorging huisvuil, containerverhuur via een afvalscheidingssysteem;
– Energie (verbruik, belastingen en heffingen van gas, water en elektra);
– Schoonmaakkosten gemeenschappelijke ruimten;
– sanitaire voorzieningen, handdoekautomaten, zeep;
– glasbewassing buitenzijde
2. Additionele servicekosten van € 36,00 per m2 per jaar, te vermeerderen met btw ten behoeve van:
– schoonmaakkosten van de gehuurde kantoorruimten;
– gebouwbeheerder in het pand;
– catering van het bedrijfsrestaurant;
– koffieautomaten;
– gebruik vergaderruimten naast het bedrijfsrestaurant;
– receptiedienst.
AANVAARDING
Aanvaarding per direct.
HUUROVEREENKOMST
Conform het model opgesteld door de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) 2015 met bijhorende Algemene Bepalingen.
DISCLAIMER
Deze brochure is door ons kantoor met de meeste zorg samengesteld aan de hand van de door de eigenaar aan ons ter hand gestelde gegevens en tekeningen. Derhalve kunnen wij geen garanties verstrekken, noch kunnen wij op enigerlei wijze eventuele aansprakelijkheid voor deze gegevens aanvaarden.
Kenmerken
Liften
Te openen ramen
Kabelgoten
Systeemplafond
Toilet
Pantry
Kamerindeling
Locatie
Reviews
Communcatie is helder en de vaart blijft er goed in. Fijn om met Zoë te werken!
Arlo
Ik ben Erik Stock van Place for Bizz, samenwerkingspartner van The Key. De samenwerking verloopt heel goed met Zoë Fliervoet, korte lijnen en een heel prettig contact. Er wordt snel geschakeld en afspraak is afspraak.
Erik Stock
Place for BizzVan oriëntatie tot aan afronding heel plezierig en efficiënt ondersteund door The Key. De ideale plek voor ons kantoor gevonden en heel vlot de procedure doorlopen – waarvoor hartelijk dank!